Nová Fabia RS Rally 2 už má povolení závodit. Zájem o ni je obrovský

Podívat se na něj můžete do naší fotogalerie.

A podle něho vůbec nehraje roli, že za novou verzi bude Škoda Motorsport požadovat více peněz než dosud. Cena ted činí přibližně 208 000 eur, což je zhruba o deset tisíc eur více než v případě donedávna vyráběného vozu. Zmíněnou sumu stojí vůz, který už je připravený pro start v závodě, ale zákazníci obvykle nakoupí i příplatkové prvky, které vůz prodraží  dalších 20-30 tisíc eur. Mezi ně patří například výkonnější brzdy nebo prvky vyrobené z karbonového kompozitu místo sériového laminátu.

Podle informací, které má redakce k dispozici, příčinou zdržení homologačního řízení nebyly technické problémy. Čekalo se pouze na potřebný počet vyrobených kusů klasické “civilní” Fabie ve výbavě Active, která byla zvolena jako výchozí model pro přestavbu na soutěžní speciál.

Na světě je nová Fabia RS. Spotřebovává 60 litrů benzinu na sto kilometrů

V továrně Škody Motorsport, která je umístěna nedaleko hlavního výrobního závodu v Mladé Boleslavi, v mezidobí začali pracovat na stavbě prvních zákaznických kusů. Ten stávající totiž na prodej určený není. Bude využíván během různých marketingových aktivit značky Škoda.

Díly chybějí i na na závodní stroje

Jenže i zde se při montáži setkávají s nedostatkem nejrůznějších potřebných dílů. V tuto chvíli tak není možné předvídat, kdy a kde se první nová Fabia RS Rally 2 představí při ostrém startu.

Záleží totiž také na tom, který závodní tým nový model dostane jako první. Podle našich informací je jedním z hlavních kandidátů německý rallyový tým Toksport, za který závodí také mistr světa v kategorii WRC Andreas Mikkelsen.

V Česku určitě o vůz projeví zájem Škodou podporované dealerské týmy. V jednom z nich působí i Jan Kopecký, který na “Barumce” díky celkovému vítězství opět obhájil titul českého šampiona.

Škoda Fabia

Fabia Rally2 evo v novém roce zrychlí. I v posledním roce života ji vylepšili

Nová rallyová Fabia se od té minulé poměrně výrazně liší i po technické stránce. Například má pod kapotou zbrusu nový agregát, který je odvozen z toho v Octavii RS. Je schopen poskytnout výkon 214 kW (289 koňských sil). Točivý moment dosahuje hodnoty 430 Newtonmetrů.

Výhodou pro posádku je větší prostor v kabině, což na druhou stranu umožnilo také zvětšit deformační zóny, které hrají velmi důležitou roli při případné havárii. Vůz má také disponovat podstatně větším přítlakem, delší rozvor přinese zklidnění zadní partie během řízení vozu na trati.

Škoda již druhým rokem cestuje po evropských soutěžích seriálu Mistrovství světa a rovněž pochopitelně po místech, kde se jezdí podniky Mistrovství Evropy, se speciálním servisním kamiónem. V něm jsou uloženy prakticky veškeré náhradní díly, které mechanici v servisní zóně můžou pro údržbu potřebovat.

Mezi nejžádanější díly patří třeba ráfky, k dispozici tu ale mají třeba také kompletní převodovku, velké množství nárazníků, podběhů i kompletní sortiment běžných i speciálních spojovacích prvků. Každou soutěž prodají díly za mnoho desítek tisíc eur.

Latest news
Related news

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here